I Portalen skrelles unødvendige valg bort, og leietakerne vil få en enkel arbeidsdag med pusterom ved vannet. Prosjektet handlet derfor om å kommunisere enkelhet på en attraktiv måte. Dette ønsket Bonnier Fastigheter å gjøre gjennom en tydelig merkevarestrategi og et digitalt showroom. Det var et ønske om at showroomet skulle gi brukeren en kortere reise fra møte med prosjektet til å ta kontakt vedrørende leie, blant annet ved å skape en følelse av å fysisk besøke bygget.
Det er mange valg som må tas ved leie av nytt kontor. Blake utformet en merkevarestrategi som understøttet fordelene ved fokus på færre og mer gjennomarbeidede valg og tilbud. «Enkelhet som skapar värde» er et kundeløfte basert på at færre unødvendige valg i forbindelse med kontorleie skaper rom for å bruke tiden på andre aktiviteter som skaper verdi for selskapet og de ansatte. Som en del av å gjøre leietakernes hverdag enda enklere, ønsket Bonnier Fastigheter å tilby fleksible leieavtaler. Blake bisto med navn på produktet «Skala 20». Et navn som enkelt sier det som det er; leietakerne kan frasi seg opptil 20% av leiearealet årlig i løpet av avtaleperioden.
Det digitale showroomet er juvelen i prosjektet. Her får brukeren mulighet til å starte med en introfilm om Portalen, den nye bydelen Värtahamnen eller å gå rett til et showroom med guidet tur i bygget. I showroom får man følelsen av å stå i lokalet. Brukeren kan bevege seg rundt og se rommet både i dag- og kveldsmodus. Hen kan også lese mer om det aktuelle rom, se plassering i bygget, sende en forespørsel eller dele rommet med andre. Nettsiden har også tradisjonelle menyvalg hvor man kan lese mer om bygg og område, se på plantegninger og materialvalg, og laste ned bilder fra galleri. Innredningen i alle 3D-interiørene i Portalen er designet av Blake og 3D-illustrasjoner er utviklet av Goldbox.