BAKGRUNN
Det er typisk norsk å eie egen bolig. I Norge eier rundt 84% sin egen bolig, og dette er nordmenns sparebøsse. Verdien av boligene våre tilsvarer nesten et helt oljefond. Da er det ikke så rart at vi er opptatt av å holde boligene våre i stand. Nordmenn generelt er svært opptatt av å søke inspirasjon og drømme om spennende design og arkitektur, og mange liker å gjøre ting selv. Nær 100 mrd årlig gjør nordmenn til verdensmestre i oppussing og såkalt hjemme-optimalisering og smarte hjem er blitt allemannseie.
LØSNINGENE
Blake utformet en merkevareplattform som pekte tydelig retning for kanalens innholdsstrategi, en god balanse mellom å gi inspirasjon, dele kunnskap og skape underholdning for å treffe et bredt publikum. Dette ga grunnlag for kanalens kundeløfte; for store drømmer, og praktisk virkelighet.
I tillegg til strategi og merkevareplattform har Blake utviklet navn, visuell identitet, animasjoner og kanalgrafikk, lyddesign, nettsider, samt markedskampanjer til lansering og løpende programkonsepter.