Destinasjonsutvikling – Blake & friends

Destinasjonsutvikling

Å utvikle en destinasjon handler bl. a. om det systematiske markedsarbeidet som sørger for riktig kundegrunnlag, tydelig posisjonering, relevant innhold, attraktivitet, assosiasjoner og oppfatninger. Blake har erfaring fra mange destinasjonsprosjekter, gjerne i samarbeid med andre relevante fagmiljøer.

destinasjonsutvikling

Når et nytt område skal etableres, eller et etablert område trenger forandring, må det skapes riktige inntrykk og assosiasjoner i publikums bevissthet. I mange sammenhenger er målet å skape interesse, attraktivitet og forståelse i en bred og sammensatt målgruppe. Derfor er det viktig å tenke på merkevarebygging når man vurderer destinasjons- og byutvikling. Det er balansen mellom innhold, opplevelser, assosiasjoner og forventninger som bidrar til å befeste en destinasjons markedsposisjon.

Blake har erfaring med ulike destinasjonsprosjekter, gjerne i samarbeid med relevante fagmiljøer hvis prosjektet krever det. Vi kan gjennomføre kundeanalyser og innsikt-, strategi-, merkevare- og navneprosesser som leder til presis utvikling av områder og bygulv, samt utvikling og implementering av grafisk profil og destinasjonsdesign til alle flater og utforming av markedskonsepter og aktiviteter.

Hva vi leverer innen destinasjonsutvikling:
Har du spørsmål om destinasjonsutvikling?
Ta kontakt med Alexander
Alexander Bernhoft Osa
Rådgiver